Na głodzie…

screen-co-sie-dzieje-jak-sie-nie-je

Wyemigrowana często bywa na głodzie i absolutnie nie ma to nic związanego z jej dietą. Uprzedza też, że nie ma na myśli ani głodu alkoholowego, ani narkotykowego… nikotynowego też nie, bo Wyemigrowana nie ćpa, nie pali i nie pije. No, ale głód kulinarny jest jej dobrze znany… Broń Boże, żeby chodziła głodna… Co to, to nie. Wyemigrowana po prostu tęskni. Za wszystkim. Tego, że tęskni (jak jasna cholera) za rodzicami i rodzeństwem to pewnie każdy się domyśla, ale brakuje jej też potraw. Takich typowo polskich, zwłaszcza jeśli nie może dostać ich w Hiszpanii, albo są one wyjątkowo drogie. Ten ból zna zapewne wielu z Was.

Czytaj dalej

Ubierz się!

kobieta

Coraz częściej widuje się młode dziewczyny ubrane w bluzkę* naciągniętą na pośladki próbujące przyciągnąć męski wzrok, a czasami i nie tylko, najlepiej tam, gdzie słońce już nie dociera… Idzie sobie taka panna ulicą, kołysze biodrami na lewo i prawo myśląc, że każdy pan odwróci głowę. Samo to, że zwróci uwagę daje jej satysfakcję, a już w szczególności, gdy obok niego idzie jego dziewczyna czy żona. Wtedy myśli taka „Ha! Kobitę ma u boku, a woli spojrzeć na mnie! Taka jestem super!”… Jakże się myli… Oni z politowaniem patrzą! Że biedne to, że nie ma na większy skrawek materiału, że to szacunku do siebie za grosz nie ma, albo że trudni się najstarszym zawodem świata.

Czytaj dalej

Jak nas widzą tak nas piszą… czyli jakie są polki?

baba102

Siedziała sobie któregoś dnia Wyemigrowana z Totalnie Nietutejszym i bombardowała go pytaniami. Jednym z nich było „Dlaczego ciemnoskórzy mężczyźni tak chętnie żenią się z polkami?” Pewnie większość z czytelników w pierwszej kolejności wymieniłaby regulacje z prawem pobytu, prawem do  pracy, wizami… Ok. Wyemigrowana się zgodzi, że część z nich ma właśnie taki motyw, ale nie zapominajmy, że nie wszyscy. Totalnie Nietutejszy wielokrotnie udowodnił, że nie traktuje Wyemigrowanej jako „zielonej karty”, bo zwyczajnie nie musi jej tak traktować. Wyemigrowana podejrzewa nawet, że przynajmniej połowa mężczyzn (nie tylko Afrykańczyków) po takich problemach, jakie przeszła Wyemigrowana z Totalnie Nietutejszym zabrałaby nogi za pas i uciekła tam skąd przyszli.

Czytaj dalej

Powiedz mi skąd jesteś, a powiem Ci kim jesteś…

blog

Powiedz mi skąd jesteś, a powiem Ci kim jesteś, czyli jak napotkani cudzoziemcy widzą Polskę i Polaków.

Kiedy Wyemigrowana przyjechała do Hiszpanii, poszła do jednej ze szkół językowych dla imigrantów uczyć się hiszpańskiego. I jak to w szkołach tego typu bywa „uczniowie” pochodzili z różnych krajów. Byli z Rumunii, Senegalu, Nigerii, Pakistanu, Rosji, Maroka i innych. Na lekcji pierwszej uczyliśmy się przedstawiać. Według wypisanego na tablicy schematu mieliśmy powiedzieć jak mamy na imię, ile mamy lat, skąd przyjechaliśmy i jak długo mieszkamy w Hiszpanii. Kiedy przyszła kolej Wyemigrowanej powiedziała:
-Nazywam się Wyemigrowana. Mam 28 lat, pochodzę z Polski i mieszkam X miesięcy w Hiszpanii.

Czytaj dalej

Dzieci…

colorful_kids_573982

Wyemigrowana w przyszłości będzie matką.

Nie wiadomo kiedy to się stanie, ale na pewno nie w najbliższych 9 miesiącach. Proszę się na zapas nie martwić. Ale kiedy już matką zostanie to potomek Wyemigrowanej i Totalnie Nietutejszego będzie mulatką lub mulatkiem. I jak prawie każda mama, a także jak prawie każdy ojciec Wyemigrowana i Totalnie Nietutejszy będą chcieli dla ich dziecka jak najlepiej. Zgodnie twierdzą, że dzieci więcej słyszą i widzą jak są malutkie*, ponieważ w momencie rozpoczęcia edukacji szkolno- przedszkolnej wokół dzieci coraz więcej się dzieje. Dlatego, W i TN, myślą, iż wychowywanie dzieci i wpajanie im do głowy podstawowych wartości należy zacząć u maluszków. O jakich wartościach mowa? A na przykład o tym, że trzeba szanować innych, bez względu na to jak wyglądają i jaką wiarę wyznają, bez względu na ich wiek czy zawód, który wykonują.

Czytaj dalej

Tacy różni, a tacy sami, czyli o różnicach kulturowych w związku…

Two butterflies with flags on wings as symbol of relations Poland and Nigeria

Wiele razy Wyemigrowana powtarza, że są z Totalnie Nietutejszym takimi samymi ludźmi. Uwaga! Teraz będzie makabrycznie… Bo, jakby tak Totalnie Nietutejszego oskórować to będzie wyglądał jak nie jeden białoskóry, oskórowany mężczyzna. I tak samo, jakby oskórować Wyemigrowaną to można by pomyśleć, że równie dobrze mogła pochodzić z Afryki. Więc anatomicznie tylko różnią się kolorem skóry, bo tylko ta różnica jest z daleka widoczna. Reszta różnic w wyglądzie jest taka sama jak wśród reszty ludzkości, czyli kolor oczu, kształt twarzy, nosa, ust, itp. itd. Nic szczególnego.

Czytaj dalej

Kura domowa!

kura domowa

W jednej z grup kobiecych(!) na Facebook’u dyskutowały sobie Panie o tym, jak to fajnie być po części niezależną i mieć podział obowiązku w domu… No tak.. Kobieta, tak jak i mężczyzna, pracuje dzień w dzień do tego dziecko, albo i dwoje (jak nie więcej), sprzątanie, gotowanie, pranie i prasowanie… i nie wiadomo co jeszcze 😉

Czytaj dalej

Z pompa czy bez? Czyli o nowoczesnych zareczynach.

zareczynyDzis jest sobota, a w sobote Totalnie Nietutejszy pracuje… Wyemigrowana podziela jego zapal do aktywnosci i juz o 8 rano posprzatala mieszkanie, wlaczajac w to umycie czterech okien. No, ale skoro juz wysprzatane, ugotowane (z wczoraj) to sobie siedzi W. i mysli co by tu zrobic, zeby nie siedziec bezczynnie… „Ha! Zabiore sie za poszczenie blogowe!”- i jak pomyslala, tak zrobila i pisze, stuka w klawiature przedwojennego, slamazarnego laptopa, ale przynajmniej zajecie ma.

Czytaj dalej